zuriat kesayanganku

zuriat kesayanganku

Monday, July 12, 2010

Tour ke Kedah....4-8 Julai 2010

Tour ni mmg parents in law aku mmg rajin dr muda hingga da bercucu pegi tour melawat saudara mara di kedah..dulu aku ingat nk cari suami org kedah sekali dpt pak mertua org kedah...okler tu....hehehe...
aku br kali kedua ikut sepanjang usia perkahwinan bersama suami....lgpun sb kali ni ada akak ipar aku n family sekali...diaorg blk msia bercuti sebln...family akak ipar aku dok qatar...ikut abg ipar aku dia keje kt qatar petroleum....da dkt 2thn....tp mmg tiap2 thn diaorg dpt tambang free utk blk msia atau ke mana2 ajer....mmg compliment from his company...so thn ni diaorg xblk raya so blk awal skit .....

shuk, danish n irfan....

byk tpt g tp aku xdpt snap gambar sb berperang dgn anak2...ecspecially irfan...dia letih kot...maklumla biasa dia tido kul 10 am n 3 pm...mlm kul 9.30 pm da tido...tp bila berjln ni dia punye timetable lari....so dia pun lintang pukang....

tp salah satu kitorg g PUSAT SAINS KEDAH....best...tp tu br buka....akan dikenakan byran tp sb br2 kitorg masuk free lagi....selain tu kitorg g MUZIUM PADI....cantik....byran hanya RM 3 seorg....ada sejarah padi n mcm2 berkaitan padi....aku mmg suggest sesiapa g kedah mesti singgah 2 tpt ni
PUSAT SAINS KEDAH

atuk n cucu2
irfan xplore gak....

irfan n kakak sara
MUZIUM PADI

Selain itu, planning asal kami nk g SONGKLA...tp bila sampai sana aku tgk irfan pun xstabil n makcik2 suami ku nasihat agar kami x g sbb perjalanan n keadaan aagak kurang sesuai utk anak 2 kecik...hasilnya aku n family kena tinggal bersama2 anak saudara ku...SHUKRI 2 thn....bersama maidnye....tp xper...aku pun xsanggup g sebb...xsanggup kalu irfan meragam...lgpun dia tgh selsema n batuk....so kitor g KOMPLEKS BUKIT KAYU HITAM....dari umah makcik suamiku hanya lebih kurg 3o min...tp g kejab ajer...da xder aper2 yg menarik....tp maid n anak saudara aku xbwk sbb maid akak aku passportnya pd akak aku...krg xpasal2 kena hantar blk...hehehe....

pastu kami buang masa g cari taman permainan kanak...susahnya....last2 jumpa satu...kt stadium alor setar....tu pun da agak uzur...xper la asal anak2 aku xbosan....

sebenarnya...mula2 kitorg cr dalam shopping complexs dia....yg ader kt alor setar mall...tp ada bunyi permainan yg menakutkan....anak aku n shuk takut....xmau turun langsung...aper da diorg ni....letak bunyi xsesuai utk kekanak.....then g lagi satu dalam compleks yg sama....tp yg ader permainan video games...xsesuai langsung....

2 comments:

shaza said...

bestnye.. aku tak pernah gi Kedah lagi.. huhu..

yanie said...

best mmg best rina tp penat la...sb ada anak kecik...tp mmg muzium padi n pusat sains dia patut g...dia dekat2 aje...1st time masuk....ada daya tarikan wpun xbesar...